Handmade & Gorgeous

Kóstolás a Kajahu-ban

Szürkemarha burger imádók, jól figyeljetek ;)

2016. október 16. - Handmade and Gorgeous

A Facebook oldalunkon egy páran már ügyesen kitaláltátok, hogy a Kajahuban jártunk hamburgert kóstolni, és ahogy ígértük, erről részletesen be is számolunk nektek.

Dóri barátnőmmel (aki itt a blogon a sajtokról ír) és a barátainkkal látogattuk meg ezt a helyet. Mindannyian most voltunk először a Kajahu-ban, és azt kell mondjam, hogy ez egy igazán különleges hely, ami semmi máshoz nem hasonlítható Budapesten. :) Nem elég, hogy egy kiváló étterem és egyben (számomra meglepő módon) piactér is, mindamellett küldetésének tekinti, hogy közelebb hozza egymáshoz az embereket, amiről a közösségi étkezés mottóján (#FoodTogether) túl az asztalokba épített képernyőkön futó chat, a kibérelhető 12 fős főzősziget, és az időnként szervezett kvízest is árulkodik.

hely3.jpg

Amikor beléptünk az étterembe, egy modern és designos helyen találtuk magunkat, ahol a fa bútorok dominálnak, egy kicsit country feelingem is lett tőle. Az asztalokon egyből megláttuk a beépített képernyőket, ami szerintem a Kajahu legegyedibb húzása, hiszen digitalizálta az étterem-élményt, és minden vendég előtt van egy jókora képernyő amit az asztal alatti touchpad-del kezelhet. (Az érintőképernyős megoldást valószínűleg elvetették amikor az első tesztalany egy kis ráfröccsentett limonádéval rövidre zárta az egészet).

kepernyo.jpg

Ezen a képernyőn pedig számtalan dolgot lehet csinálni, mindenekelőtt végig nézegetni a menüt és rendelni. Örülök, hogy végre egy étterem megvalósította ezt, mert már számtalanszor eszembe jutott más helyeken, hogy mennyire elavult, amikor a pincér papírra írja fel a rendelést a 21. században, majd odamegy a szakácshoz és leadja a rendelést, számos hiba lehetőséggel együtt. Mennyivel egyszerűbb online közvetíteni a rendelést, akár egy tablet segítségével. De a Kajahu egészen új szintre emelte ezt, így bármikor egyszerűen rendelhettünk az asztalunktól új üdítőt, vagy kezdeményezhettük a fizetést anélkül, hogy a pincérekre kellett volna vadásznunk. Illetve egy gombnyomással hívhattuk is volna a pincért, ha személyes segítségre lett volna szükségünk.

piac.jpgEmellett, ahogy már említettem, lehet az összes vendéggel egyszerre, vagy egyet-egyet kiválasztva chatelni (akár megkérdezni, hogy amit evett, az finom volt-e, ha esetleg pont kiszúrtuk, hogy vitték felé az ínycsiklandó ételt), de ami nekem a legjobban tetszett: lehet "piacolni". Nem nagyon jutok el általában piacra (a barátom nem egy nagy koránkelő, egyedül meg rászánni magam a hideg reggeleken nem sok kedvem van :D), ezért igazán tetszett, ahogy egy helyben ülve a virtuális piactéren válogathattam a friss zöldségek, gyümölcsök, lekvárok, illetve helyben sütött pékáruk között ;) Vettünk paradicsomot és frissen sült baguettet is, egyszerűen isteni volt :)

14696765_10202373557337304_223710065_n.jpg

Na de térjünk rá a legfontosabbra, a hamburgerre. Úgy ügyeskedtem, hogy minden hamburgert megkóstolhassak, szóval a barátom a „signature” szürkemarha burgert választotta, én pedig a szürkemarha burger kanapét, vagyis a négy különböző minihambiból álló fogást :)) Azt kell mondjam, hogy a szürkemarha burger megugrotta az egyébként igen magas lécet. (Viszonylag sűrűn járunk hamburgerezni... :D) A felépítése nagyon letisztult, középen a hús (közepesen átsütve, ahogy kell), alatta egy ropogós salátalevél, rajta néhány szelet paradicsom, hagymalekvár (hmmmm), és egy-két szelet csemegeubi, mindez pedig egy közepesen édes buciban aminek a belső felét előírás szerűen szépen megpirították :) Nem hangzik rosszul, ugye? ;) (Ha felmerülne a kérdés, hogy honnan tudom, milyen is volt ez a hamburger, amikor nem is én kóstoltam, hát akkor be kell valljam, megettem a barátom hamburgerének felét, mert hát egy falat, nem falat, nemhogy kóstolás! :D De cserébe én is feleztem vele a kis mini burgereimet :) )

A minihamburgerek hasonlóan egyszerűek és nagyszerűek voltak, volt köztük sima burger, bacon & jalapeno burger, grill burger és sajtburger. A nagy (vagyis normál) hamburgerhez képest ezek császárzsömléhez hasonló buciban voltak (barátom szerint helyben sütik ezeket is a baguette-hez hasonlóan). Ez is nagyon finom volt, de a pirított zsömléjű nagy bucihoz azért nem ért fel az íze, legalábbis szerintem :) Mind isteniek voltak, a grill burger ízlett a leginkább, nem is tudom megfogalmazni, mi fogott meg benne, de az az ízharmónia... (Hú, kezdek éhes lenni így vacsora időben :D)

14694616_10202373575537759_1841717422_n.jpg

A csípős dolgokat egyáltalán nem bírom, ezért a barátomra hagytam a jalapenos hambi kostolását. Nagyon bejött neki, azt mondta, hogy remekül eltalálták az arányokat az erősség és az ízek között. Dóri is kóstolt, ami azért is különleges, mert ez volt élete első hamburgere! :) Szóval gyorsan meginterjúvoltam, hogy hogy ízlett neki. Így jellemezte: „Nem vagyok nagy hamburgeres, de Timi ajánlása alapján, aki a neten olvasott erről a helyről, úgy éreztem, hogy muuuszáj eljönnöm! Cheddar sajtos szürkemarha burgerrel kezdtem a hambievő korszakomat, es azt kell mondjam, a Kajahu tökéletes hely az első hamburgerhez

Végül pedig amit nem lehet kihagyni, ha már hamburgert kóstol az ember, az a sült krumpli. Ha esetleg nektek is a sültkrumpli a gyenge pontotok, akkor jó hírrel szolgálhatunk: a Kajahu fűszeres steak krumplija felér bármilyen eddig kóstolt steak krumplihoz mind ízben, mind ropogósságban, nagyon passzolt a hamburgerekhez. ;)

Gondolkoztam azon, hogy esetleg kellene valami negatívumot is mondanom, de nem tudok, én teljes mértékben elégedett voltam a Kajahu-val :) Viszont a barátom azt említette, hogy a sörkínálatot mindenképpen lehetne fejleszteni, mert úgy érezte, hogy sok más helyhez hasonlóan itt is a design, koncepció, étlap, borlap, piac, chatprogram, stb. mellett egyszerűen elfeledkeztek a sörökről, és ugyan legalább van Pilsner Urquell, de szerinte ehhez a helyhez valamilyen kézműves, különleges sör (is) illett volna. (Ha esetleg a kézműves sörök rajongói vagytok és többet szeretnétek megtudni ezekről, akkor olvassátok vissza ezzel kapcsolatos korábbi blog postjainkat, hamarosan újak is lesznek...;) )

Mindent összevetve imádtam a helyet, nem győztem ámulni a technológián és a különlegesen finom ételeken, szóval ha esetleg még nem jártatotok ott, akkor mindenképpen látogassátok meg az éttermet és osszátok meg velünk a tapasztalataitokat ;) #FoodTogether

Még több infó a Kajahu-ról: http://kajahu.com/

És ha már indulnátok is oda, akkor a cím 1052 Budapest, Petőfi S. utca 11. ;)

1472561422-8978.jpg

Timi

A bejegyzés trackback címe:

https://handmadeandgorgeous.blog.hu/api/trackback/id/tr111813747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása